Gratis diagnose
95% slagingspercentage
Geen data, geen kosten!
Gratis diagnose
95% slagingspercentage
Geen data, geen kosten!
Gratis diagnose
95% slagingspercentage
Geen data, geen kosten!
Gratis diagnose
95% slagingspercentage
Geen data, geen kosten!

Hoe werkt het?

Stap voor stap werken wij er aan om jouw data zo snel en veilig mogelijk te herstellen.
Zie hier onder een overzicht van de te volgen stappen.

Werkwijze

Bij Data Recovery Nederland is jouw datadrager in goede handen. Stap voor stap werken wij er aan om jouw data zo snel en veilig mogelijk te herstellen. Hieronder vind je meer informatie over het recovery-proces.


Je ontvangt een filelist zodra jouw data is hersteld. Hierin staan alle herstelde bestanden opgesomd. Op basis van deze lijst kan er worden bepaald of de recovery succesvol is geweest. Je wordt verzocht de filelist goed te controleren. Na jouw goedkeuring op de filelist wordt jouw data aangeleverd op een externe harde schijf.

icon-1-aanmelden 1. Case Online Aanmelden

Meld jouw case aan via de website. Ga hiervoor naar online aanmelden.


Je ontvangt direct een bevestiging per e-mail nadat jouw case succesvol is aangemeld. Je ontvangt ook jouw unieke casenummer per e-mail. Onze medewerkers nemen in de meeste gevallen spoedig telefonisch contact met je op om alles nogmaals goed toe te lichten en alle eventuele vragen te beantwoorden. Ben je niet gebeld door ons maar heb je nog vragen? Bel dan met het nummer 0413-270314 en houdt jouw casenummer bij de hand.

icon-2-delivery-truck copy 2. Transport

Nadat jouw case is aangemeld, stuur je jouw defecte datadrager op. Uiteraard kun je deze ook persoonlijk af geven in één van onze 10 afleverpunten. Stuur je de datadrager per post, dan is het noodzakelijk dat je deze goed verpakt. Voor een veilig transport van jouw datadrager attenderen wij je er op dit met zorg uit te voeren. Zie hieronder de inpakinstructies.


Inpakken

3. Diagnose

Tijdens de diagnose wordt het probleem vastgesteld en een mogelijke oplossing geboden. Afhankelijk van de snelheid waarmee je de diagnose gesteld wilt hebben, kun je kiezen uit onze diagnose-opties. Stel, je wenst binnen 24 uur de uitslag, dan gelden er andere tarieven dan bijvoorbeeld bij de standaard service van 5 werkdagen. De diagnosestelling blijft in alle gevallen wel gelijk.


icon-4-offerte 4. Diagnoserapport / Offerte

Zodra de diagnose is gesteld, ontvang je het diagnoserapport. In dit rapport tref je de volgende informatie:


  • * soort beschadiging
  • * mogelijke oplossing
  • * geschatte tijdsduur en exacte herstelkosten

Het diagnoserapport is tevens bedoeld als geheel vrijblijvende offerte.

product-feature-031
Filelist-2

icon-5-filelist 5. Filelist

Je ontvangt een filelist zodra jouw data is hersteld. Hierin staan alle herstelde bestanden opgesomd. Op basis van deze lijst kan er worden bepaald of de recovery succesvol is geweest. Je wordt verzocht de filelist goed te controleren. Na jouw goedkeuring op de filelist wordt jouw data aangeleverd op een externe harde schijf.

icon-5-filelist 6. Data Aanleveren

Alle herstelde bestanden worden aangeleverd op een nieuwe externe harde schijf. De nieuwe externe harde schijf is in alle gevallen met een wachtwoord beveiligd (encrypted). Je ontvangt het wachtwoord per e-mail. Op deze manier ben je tot en met de laatste stap verzekerd van de hoogst mogelijke dataveiligheid.

Bezorger